Roluri pe care le-aş putea avea în implementarea acestor măsuri în cazul în care aş ocupa una dintre funcţiile inspector /director de şcoală / membru al Consiliului de administrație / consilier şcolar etc.):
- prezentarea caracteristicilor sistemului de monitorizarea a violenţei şcolare
- prezentarea Fişei de monitorizare/înregistrare a fenomenelor de violenţă
- formarea elevilor mediatori:
- prezentarea caracteristicilor sistemului Peer mediation
- elaborarea strategiei antiviolenţă (analiza SWOT, plan de acţiune)
- selectarea echipei
- informarea şi responsabilizarea actorilor implicaţi
- prezentarea Fişei de monitorizare/înregistrare a fenomenelor de violenţă
- formarea elevilor mediatori:
- prezentarea caracteristicilor sistemului Peer mediation
- elaborarea strategiei antiviolenţă (analiza SWOT, plan de acţiune)
- selectarea echipei
- informarea şi responsabilizarea actorilor implicaţi
- informarea cadrelor didactice cu privire la modul de completare a fişei de monitorizare;
- desemnarea persoanelor cu atribuţii în monitorizarea/raportarea situaţiilor de violenţă
- asigurarea resurselor materiale necesare
- asigurarea resurselor materiale necesare
Strategii şi măsuri concrete pentru implementarea sistemului de monitorizare:
1. Pregătirea implementării sistemului de monitorizare prin:
1. Pregătirea implementării sistemului de monitorizare prin:
- analiza SWOT la momentul actual
- informarea colectivului de cadre didactice din şcoală cu privire la caracteristicile şi beneficiile implementării sistemului de monitorizare a cazurilor de violenţă
- informarea părinţilor cu privire la necesitatea şi beneficiile implementării unui sistem de monitorizare a violenţei şcolare
2.Stabilirea obiectivelor pe termen scurt şi mediu şi selectarea setului de indicatori;
3. Prezentarea modului de completare şi distribuirea fişei tip de monitorizare a cazurilor de violenţă tuturor cadrelor didactice;
4. Colaborarea cu directorii educativi de la nivelul şcolilor în monitorizarea propriu-zisă la nivelul fiecărei clase de elevi.(completarea fişelor)
Resurse necesare:
1. Umane: cadre didactice disponibile şi având competenţe de comunicare, echipa managerială, consilier şcolar, diriginţi/învăţători, alte categorii de personal, elevi, părinţi;
2. Materiale: calculator cu internet, hârtie, imprimantă şi copiator, dosare şi spaţiu pentru depozitarea fişelor;
3. De timp: x ore alocate formării cadrelor didactice, x ore alocate formării elevilor, oră-săptămână alocată întâlnirilor de lucru ale comisiei pentru prevenirea violenţei, oră-săptămână: centralizarea datelor referitoare la fenomenele de violenţă.
Dificultăţi şi bariere:
- lipsa timpului şi a motivaţiei;
- raportare incompletă (prin omiterea unor cazuri);
- completarea incorectă/lacunară a fişei de monitorizare;
- insuficienta conştientizare a importanţei acţiunii de monitorizare de către cadrele didactice, elevi, părinţi;
- lipsa timpului şi a motivaţiei;
- raportare incompletă (prin omiterea unor cazuri);
- completarea incorectă/lacunară a fişei de monitorizare;
- insuficienta conştientizare a importanţei acţiunii de monitorizare de către cadrele didactice, elevi, părinţi;
- dificultăţi de ordin material.
Instituţii- posibili colaboratori:
- Asociaţia părinţilor elevilor
- Serviciul de Poliţie Comunitară, din cadrul Primăriei
- Poliţia Municipiului
- Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Copilului
- CJRAE
- Agenţi economici
- ONG-uri
- Biserica
- Mass-media locală
- Serviciul de Poliţie Comunitară, din cadrul Primăriei
- Poliţia Municipiului
- Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Copilului
- CJRAE
- Agenţi economici
- ONG-uri
- Biserica
- Mass-media locală
- ISJ
- DGASPC
- Centrul de prevenţie antidrog
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu