Dintre categoriile de clasificare a violenţei şcolare am ales "violenţa verbală", deoarece aceasta este mai des întâlnită la copiii preşcolari, aceştia pierzându-şi controlul foarte uşor, iar dacă violenţa fizică se manifestă mai ales atunci când nu sunt supravegheaţi, cea verbală nu mai ţine cont de prezenţa educatoarei sau a părintelui.
Violenţa verbală înseamnă ameninţarea sau folosirea intenţionată a unui limbaj verbal inadecvat contra altuia sau contra unui grup, sau contra unei comunităţi care antreneaza sau risca puternic sa antreneze un traumatism sau daune psihologice, o dezvoltare improprie sau privaţiuni. Violenţa verbală include ameninţarea, hărţuirea, intimidarea, insulta, şantajul.
TIPURI DE INFORMAŢII CE TREBUIE COLECTATE:
-cauzele acestui comportament;
-sursa de inspiraţie;
-numărul actelor de violenţă verbală;
-factorii care favorizează menţinerea lui.
ACTORII ŞCOLARI CE POT FURNIZA ACESTE INFORMAŢII: copiii şi părinţii.
ÎNTREBĂRI:
1. Pentru copiii:
A)-ai fost ameninţat de un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
-ai fost insultat de un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
B)-ai ameninţat un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
-ai insultat un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
C)-unde ai auzit sau de la cine ai învăţat asemenea cuvinte?
-pe ce canale de desene animate te uiţi zilnic?
-cum vorbesc prietenii tăi când sunt supăraţi?
2. Pentru părinţi:
-aveţi cunoştinţă că a primit ameninţări sau injurii, sau alte forme de violenţă verbală copilul dumneavoastră?
-apelează des copilul dumneavoastră la această formă de exprimare când nu primeşte tot ceea ce doreşte?
-urmăreşte des canalele de desene animate care au un limbaj vulgar?
-deţineţi controlul asupra grupului de prieteni pe care îl frecventează copilul dumneavoastră?
ACTIVITĂŢI PRIN CARE DATELE POT FI COLECTATE: chestionare aplicate părinţilor, interviuri luate copiilor şi părinţilor, fişe de monitorizare, colectarea datelor de la responsabilul comisiei antiviolenţă, discuţii de grup cu preşcolarii şi părinţii.
Violenţa verbală înseamnă ameninţarea sau folosirea intenţionată a unui limbaj verbal inadecvat contra altuia sau contra unui grup, sau contra unei comunităţi care antreneaza sau risca puternic sa antreneze un traumatism sau daune psihologice, o dezvoltare improprie sau privaţiuni. Violenţa verbală include ameninţarea, hărţuirea, intimidarea, insulta, şantajul.
TIPURI DE INFORMAŢII CE TREBUIE COLECTATE:
-cauzele acestui comportament;
-sursa de inspiraţie;
-numărul actelor de violenţă verbală;
-factorii care favorizează menţinerea lui.
ACTORII ŞCOLARI CE POT FURNIZA ACESTE INFORMAŢII: copiii şi părinţii.
ÎNTREBĂRI:
1. Pentru copiii:
A)-ai fost ameninţat de un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
-ai fost insultat de un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
B)-ai ameninţat un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
-ai insultat un coleg, părinte al altui coleg, un angajat al intituţiei sau de educatoare?
C)-unde ai auzit sau de la cine ai învăţat asemenea cuvinte?
-pe ce canale de desene animate te uiţi zilnic?
-cum vorbesc prietenii tăi când sunt supăraţi?
2. Pentru părinţi:
-aveţi cunoştinţă că a primit ameninţări sau injurii, sau alte forme de violenţă verbală copilul dumneavoastră?
-apelează des copilul dumneavoastră la această formă de exprimare când nu primeşte tot ceea ce doreşte?
-urmăreşte des canalele de desene animate care au un limbaj vulgar?
-deţineţi controlul asupra grupului de prieteni pe care îl frecventează copilul dumneavoastră?
ACTIVITĂŢI PRIN CARE DATELE POT FI COLECTATE: chestionare aplicate părinţilor, interviuri luate copiilor şi părinţilor, fişe de monitorizare, colectarea datelor de la responsabilul comisiei antiviolenţă, discuţii de grup cu preşcolarii şi părinţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu