luni, 29 august 2011

Indicatori privind fenomenul de violenţă şcolară


Indicatorii de bază propuşi  pot fi utili unităţilor şcolare, prin faptul că oferă o imagine cantitativă cu privire la frecvenţa manifestărilor violente în spaţiul şcolar si ponderea fiecărui tip de violenţă şcolară
             Vizând tot aspectul cantitativ al violenţei şcolare  aş mai propune şi următorii indicatori:
  1. Ponderea elevilor din ciclul primar care au fost autori ai actelor de violenţă în şcoală.
  2. Ponderea elevilor din ciclul primar care au fost victime ale actelor de violenţă în şcoală.
  3. Ponderea elevilor din ciclul gimnazial care au fost autori ai actelor  de violenţă în şcoală
  4. Ponderea elevilor din ciclul gimnazial care au fost victime ale actelor de violenţă în şcoală.
  5. Ponderea elevilor din ciclul liceal care au fost autori ai actelor de violenţă în şcoală.
  6. Ponderea elevilor din ciclul liceal care au fost victime ale actelor de violenţă în şcoală.
  7. Ponderea elevilor proveniţi din mediul rural/urban care au fost autori/victime ale actelor de violenţă în şcoală.
            Dincolo  de completările  pe care le-am adus la această temă, consider că fiecare unitate şcolară probabil va utiliza acei indicatori care i se par relevanţi pentru realitatea sa şcolară şi în funcţie de obiectivele sale legate de prevenirea şi combaterea violenţei.
 
 

Imaginea Beatrice Frantescu
Re: indicatori privind fenomenul de violenţă şcolară
de către Beatrice Frantescu- duminică, 31 iulie 2011, 12:45
 
Da,bine punctat.Ar fi ideal daca fiecare unitate ar incepe sa lucreze in mod real utilizand acesti indicatori pentru a ceea un climat de siguranta tuturor celor care intra si ies pe poarta scolii, indiferent de rolul si statutul pe care il ocupa la un moment dat. 
 
Imaginea Mirabela Cioaba
Re: indicatori privind fenomenul de violenţă şcolară
de către Mirabela Cioaba- duminică, 31 iulie 2011, 02:34
 
Eu cred ca ar trebui sa existe un set de indicatori generali, aplicabili la fiecare scoala in parte, si unul de indicatori specifici scolii, daca e cazul. In ceea ce priveste indicatorii separati pentru victime\agresori, mie inca nu-mi sunt clari si e posibil sa genereze confuzie si altor persoane. Intr-un conflict, intotdeauna sunt cel putin 2 actori implicati, iar comportamentul unuia e influentat de comportamentul celuilalt si invers. Asa ca, un rol in conflict il are fiecare dintre ei. Modul de exprimare al violentei , poate difera la unul si celalat (verbala/fizica). Exista desigur si exceptii, unde delimitarea victima- agresor este foarte clara, de exemplu,cand cei mici sunt intimidati de cei mari sau altele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu