luni, 29 august 2011

Discriminare şi rasism


Discriminare directă

         Întâmplarea este foarte recentă, de acum două săptămâni, când am plecat în tabără la mare. Anul acesta, am schimbat plaiurile şi am organizat o tabără la mare în ţara vecină. În virtutea acestui fapt am acceptat să iau cu mine şi copiii din generaţia trecută şi pe câţiva copii din clasa vecină, aceştia terminând de asemenea anul acesta grădiniţa. Astfel că am primit în grup şi o fetiţă de etnie rromă, pe care de altfel ceilalţi o cunoşteau, ei fiind vecini pe acelaşi coridor în grădiniţă. Am rămas mirată însă că celelalte fete au refuzat iniţial să stea cu ea împreună pe autocar, iar odată ajunşi pe litoral, când am făcut împărţirea în camere au "strâmbat din nas". Ştiind că fetiţa rromă face parte dintr-o familie foarte emancipată în care aspecte de acest gen se discută în mod deschis, am procedat astfel: am rugat-o pe C. să treacă în faţa tuturor, iar celelalte fete trebuiau să vină pe rând în faţă şi să spună ce consideră ele că au în plus faţă de C., cu ce sunt ele mai presus. Bineînţeles că au ajuns la concluzia că sunt cu toţii copii, au acelaşi format, aceeaşi constituţie corporală, vorbesc aceeaşi limbă şi astfel că s-au legat chiar prietenii iar sejurul a fost perfect.

Ce a fost chiar incredibil ? întrebarea unuia dintre părinte dacă e neapărat ca fetiţa lui să stea în aceeaşi cameră cu C. . Am rămas şocată şi am înţeles instantaneu de unde avea copilul respectiv acele convingeri şi idei discriminatoare. Deci şi aceasta tot acasă se învaţă!

 Re: discriminare directă
de către Adina Mihaela Roman- joi, 21 iulie 2011, 10:40
Si eu sunt uimita de reactiile parintilor. Elevii de cl I sau II nu percep diferentele etnice sau nu reactioneaza negativ la aparitia unui elev rrom. Dar cand aud acasa diverse comentarii rasiste imita comportamentul parintilor.

Re: discriminare directă
de către OVIDIU LAURENTIU IRIMIE- vineri, 22 iulie 2011, 10:16
Buna Manuela,ai procedat minunat in cazul de fata; Toti copii trebuie sa se bucure de aceleasi drepturi, de acelasi respect. Da din pacate parintii sunt mai reticienti la aceste probleme decat copii.

Re: discriminare directă
de către Mirabela Cioaba- vineri, 22 iulie 2011, 01:59
Buna Manuela. Mi-a placut foarte mult metoda in care ai abordat aceasta situatie. Poate aceeasi metoda ar trebui aplicata si parintilor .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu