luni, 29 august 2011

Am dreptul la......



rights
Denumirea dreptului Dreptul la sănătate

Descrierea dreptului-am dreptul de a mă bucura de un standard înalt de sănătate;
-am dreptul de a beneficia de asistenţă medicală;
-am dreptul la hrană suficientă şi apă potabilă;
-am dreptul să fiu informat despre nutriţie, despre igienă, despre posibilitatea evitării anumitor accidente

Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
- să folosesc acest drept pentru a asigura echilibrul între sănătatea individuală şi cea colectivă;
-să cunosc regulile de igienă personală şi consecinţele nerespectării lor;
-să aplic reguli de igienă în situaţii diverse;
-să cunosc normele sanitare de folosire a alimentelor;
-să cunosc rolul mişcării în menţinerea sănătăţii

Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală -implementarea unor proiecte educaţionale de educaţie pentru sănătate;
-realizarea unor parteneriate cu parteneri din domeniul sănătăţii;
-realizarea de lectorate cu părinţii în vedrea sensibilizării acestora cu privire la alimentaţia copiilor;
-realizarea de activităţi de educaţie sanitară în cadrul opţionalelor

Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept - conducera intituţiei
- cadrele didactice
- părinţii
- partenerii din cadrul comunităţii
- cadrul medical al instituţiei


Denumirea dreptului Dreptul la odihnă şi timp liber

Descrierea dreptului

-am dreptul la odihnă şi timp liber, la joc şi activităţi recreative proprii vârstei.
-am dreptul de a lua parte în mod liber la viaţa culturală şi artistică.

Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
- să folosesc şi să-mi organizez eficient timpul liber.
- să respect programul de lucru şi programul de odihnă.


Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală
diversificarea activităţilor extraşcolare.
-realizarea unor excursii tematice.
-evitarea suprasolicitării în vederea efectuării temelor de acasă.
-întâlniri tematice cu cadre medicale.


Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
-conducerea instituţiei
-cadrele didactice prin multitudinea metodelor interactive de predare-învăţare;
-sprijinul părinţilor;
-specialişti de la Direcţia de Sănătate Publică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu