luni, 29 august 2011

Dreptul la replică

Stimate domnule redactor,

            În urma atricolului publicat în ziarul dumneavoastră în care făceaţi referire la situaţia fenomenelor de violenţă şcolară din şcoala noastră, mă văd nevoită să cer un drept la replică.
            Țin să menționez, în primă instanță, faptul că articolul ziarului local nu reflectă sub nicio formă realitatea. În calitate de reprezentat al şcolii pe care autorul articolului a numit-o "pepinieră de infractori" mă simt complet dezgustată de aceasta tentativă copilăroasă de defăimare a unităţii şcolare.
            Nu înţeleg pe baza căror fapte aţi făcut aceste afirmaţii. Din câte ştiu orice informaţie trebuie veficată din trei surse. La noi la şcoală nu s-a primit nici un telefon din partea vreunui reprezentant al ziarului.  Dacă aţi fi participat la acţiunile şcolii la care aţi fost invitaţi, atunci aţi fi putut primi informaţii corecte.
            În şcoala pe care o reprezint s-a implementat un sistem de monitorizare al actelor de violenţă. Acest fenomen a fost evaluat pe baza unor indicatori, pornind de la criterii stricte, iar în urma observaţiilor s-au luat măsuri eficiente ce au reuşit să diminueze actele de violenţă.
            Sistemul de evaluare a fost implementat în urmă cu un an, iar de la acea dată, numărul de semnalări de fenomene de violenţă a scăzut drastic. Dintr-un total de 10 acte de violenăa ce s-au petrecut anul acesta, ponderea atacurilor la persoana este de 50% însă aceste acte nu au fost grave şi s-au rezolvat cu uşurinţă.
            În ceea ce priveşte atentatul la securitatea unităţii şcolare, vă pot spune că problema introducerii străinilor în incinta şcolii nu reprezintă un factor de risc deoarece a fost angajat un paznic ce supraveghează permanent intrarea în şcoală.
           Ponderea actelor de violenţă ce se încadrează în categoria atentat la bunuri este de 30%, aici fiind vorba de acte minore de furt care au fost deasemenea rezolvate.

            În acest semestru nu au fost semnalate cazuri grave de indisciplină, violenţă. Elevii care au prezentat forme de manifestare agresivă în relaţiile cu colegii şi cu cadrele didactice au primit consiliere psihopedagogică în cabinetul de consiliere din şcoală. Ca activităţi de prevenţie menţionez: întâlniri cu reprezentanţi ai Poliţiei, Jandarmeriei, o strânsă legatură cu părinţii prin Asociaţia de Părinţi, asigurarea securităţii elevilor şi a cadrelor didactice prin firme de pază şi protecţie, activiăati educative desfăşurate la nivelul fiecărei clase etc.
             Prin urmare, vă lansez o nouă invitaţie la acţiunile şcolii (vă vom ţine la curent cu activităţile planificate de colege), iar dacă veţi participa, veţi avea ocazia să culegeţi date direct de la responsabilul Comisiei de prevenire şi combatere a violenţei şcolare şi să prezentaţi astfel adevărul în articolele dumneavoastră.
                       
                               Profesor,
                  Manuela Pljoskar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu