duminică, 28 august 2011

Prezentarea in cursul Tineri impotriva violentei

VIOLENŢA LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ

Bună ziua, mă numesc Manuela Pljoskar şi sunt educatoare titulară la Grădiniţa P. P. nr.3 din Timişoara. M-am înscris la acest curs deoarece mă preocupă problema violenţei în instituţiile de învăţământ şi în mod deosebit în grădiniţă. Lucrez de 16 ani şi am observat că în ultimii ani s-a intensificat acest fenomen la nivelul preşcolar. Copiii sunt tot mai violenţi atât verbal cât şi fizic. Toată lumea pune acest aspect pe seama desenelor animate, dar vă garantez că nu aceasta este cauza. Există în ziua de astăzi atâtea surse de a viziona desenele animate încât părintele nu trebuie să facă altceva decât să selecteze aceste surse. Prin urmare cauza violenţei este chiar atitudinea părintelui. De asemenea am remarcat că de cele mai multe ori, acesta nu se consideră vinovat, nu vrea să intervină în educaţia copilului răspunzând de cele mai multe ori cu: "El nu este aşa, precis a imitat un alt copil", cu toate că propriul copil era "prins" asupra faptului.
Cea mai bună metodă de combatere a violenţei la vârsta preşcolară este colaborarea cu familia în primul rând.
Sper că în urma acestui curs voi găsi metodele necesare să "trezim" părinţii la realitate.
Mulţumesc organizatorilor pentru oportunitatea oferită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu