duminică, 28 august 2011

Pro şi contra sancţiunii


PRO:
  • O sancţiune aplicată corect elevului îl va face pe acesta să-şi recunoască singur greşeala;
  • Recunoscându-şi greşeala, elevul învaţă să fie responsabil;
  • Copiii trebuie să ştie că au şi obligaţii nu doar drepturi;
  • Respectarea unor reguli impuse îi va  ajuta pe copii să convieţuiască mai uşor în anumite medii, poate mai riguroase,  atunci când vor fi adulţi;
  • Aplicarea în mod pedagogic a unor reguli generale de convieţuire în colectivitate îi învaţă pe copii comportamentul pozitiv, neagresiv;
  • Respectarea consecventă a unui regulament şi aplicarea corectă a sancţiunilor poate fi un model pentru copii, având un rol preventiv;
  • Stabilirea unor reguli şi sancţiuni ce survin nerespectării acestora şi aplicarea lor în mod corect fac din instituţia de învăţământ un mediu sigur pentru elevi.
CONTRA: doar în cazul în care cel care  aplică sancţiunea nu este o persoană obiectivă:
  • un copil sancţionat poate deveni un copil frustrat, refuzând comunicarea;
  • se poate deteriora relaţia profesor-elev;
  • dacă nu se ţine cont de trăsăturile individuale ale elevului, sancţiunea poate avea consecinţe nedorite.
Cât despre afirmaţia:
Aplicarea de sancţiuni reprezintă o măsură eficientă de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală.
Sunt PRO, după cum aţi putut observa şi în argumentare, am prezentat mai multe argumente Pro decât Contra. Trăim într-o lume dominată de reguli fără de care nu am putea convieţui. Este normal, firesc, ca cel care încalcă aceste regului să fie sancţionat. Însă CONDIŢIA DE BAZĂ trebuie să fie următoarea: CEL CARE APLICĂ SANCŢIUNEA SĂ FIE ÎN TOTALITATE OBIECTIV, AICI NU ARE CE CĂUTA SUBIECTIVISMUL.
Am studiat cu mare atenţie materialul propus în unitatea de lectură. Concluzia pe care am tras-o din graficele realizate, din exemplele date şi din chestionarele aplicate, este că  părinţii sunt subiectivi, în mare parte de înţeles, profesorii sunt subiectivi, doar se apără pe ei înşişi, nu se vor autoacuza niciodată, însă cel mai grav este că mare parte din directori sunt subiectivi, ţin făţiş parte profesorilor şi nu recunosc că au probleme în şcoală din cauza atitudinii colegilor lor, mai rău este că ascud anumite fapte ale acestora. Este adevărat că elevii vin cu comportamente violente deprinse din mediul extern şcolii, dar cine sunt ADULŢII? cine sunt persoanele pregătite de către liceele pedagogice şi facultăţile de specialitate ca să medieze astfel de conficte şi nu să-l genereze? Din păcate pentru unii profesori nu putem da vina întotdeauna pe elevi  atunci când ei nu pot să-şi impună autoritatea, nu dau dovadă de tact pedagogic sau mai rău fac dovada incompetenţei. Aceasta este părerea mea! Ar fi interesant să se stabilească sancţiuni şi atunci când cadrele didactice dovedesc o violenţă psihologică, mai greu de demonstrat de către elevi. Nu degeaba spunea colega noastră că ar fi interesant cursul şi pentru părinţi, eu aş mai adăuga că e păcat că la curs participă doar cadrele didactice care dau dovadă de interes faţă de această problemă, a violenţei. Eu le-aş delega pe dumnealor să propună dintre colegii pe care îi cunosc că sunt profesori-problemă să participe la curs.

Imaginea Aura Seitan
Re: pro şi contra sancţiunii
de către Aura Seitan- marţi, 19 iulie 2011, 11:10
 
Buna Manuela,Ar fi bine daca la acest curs ar participa unii dintre colegii nostri,ar fi chiar interesant,dar ar fi bine sa participe si unii parinti care au "copii cu probleme"si sa li se prezinte chiar faptele acestor copii si atunci am vedea cum judeca ei situatiile acelea.
Imaginea Mirabela Cioaba
Re: pro şi contra sancţiunii
de către Mirabela Cioaba- miercuri, 20 iulie 2011, 01:30
 
Imi place cum ai abordat problema si eu sunt se acord cu sanctiunile. Insa eu am multe conditii pentru aceste sanctiuni, si mai trebuie sprijinite si de alte lucruri ca sa dea rezultate. In ceea ce priveste cursul, eu cred ca o sanctiune ideala pentru cadrele didactice care folosesc comportamentul violent, ar fi tocmai sa vina la astfel de cursuri.
Imaginea Adina Mihaela Roman
Re: pro şi contra sancţiunii
de către Adina Mihaela Roman- miercuri, 20 iulie 2011, 10:09
 
De obicei cei care se simt culpabili evita asemenea cursuri si nici nu sunt deschisi discutiilor colegiale. Ba mai mult, daca le spui in fata ca au gresit neaga totul chiar si in fata dovezilor. Din pacate sunt cativa profesori in fiecare scoala care nu ne fac cinste, dar e greu sa lucrezi cu ei. Ai concluzionat foarte frumos si corect.
Imaginea OVIDIU LAURENTIU IRIMIE
Re: pro şi contra sancţiunii
de către OVIDIU LAURENTIU IRIMIE- vineri, 22 iulie 2011, 01:35
 
Buna Manuela.Da ,sunt de acord cu prezentarea facuta! Si eu sunt pro sanctiune. Fara reguli clare,precise si corect aplicate procesul instructiv-educativ are de suferit;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu